10 July 2013

Prestige Corail + Golden Rose Jolly Jewels #115

When the Golden Rose Jolly Jewels collection came out, I was left drooling over several polishes from that collection, and thought I would never be able to get them, at an affordable price for my pocket. I was wrong!! For once, the portuguese stores surprised me, and I was able to get 3 from my wishlist, for the awesome price of 2.75€ each. Boy, was I happy!  

The first one I wore, was #115, and I combined it with Prestige Corail, a lovely coral:

Quando a Golden Rose lançou a colecção Jolly Jewels, eu fiquei a babar por uns quantos vernizes da colecção, e pensei que nunca iria encontrá-los a um preço decente e amigo, para a minha carteira. Qual não foi a minha surpresa, ao encontrá-los nas lojas Pluricosmética, pela módica quantia de 2,75€ cada! Fiquei mesmo feliz, e consegui comprar 3, daqueles que andavam na minha wishlist.

O primeiro que usei, foi o nº115, e combinei-o com um coral lindo da Prestige, o Corail:








To achieve this look, I used 3 coats of #115 and 2 coats of Corail. #115 is, obviously, a glitter polish, with a white creme base, and it has lots of different coloured glitter and in different sizes. It is really easy to apply and spread the glitters, evenly, throughout the nail. You'll need a couple of top coat coats, to make it all smooth, though.
Corail, is a very pretty creme coral, probably a bit more brighter than my photos show. This one has a weird formula...the second coat tends to drag the previous one, just like some holos, so you'll need to be extra careful while applying it. I found that thicker coats helped to prevent this, with this polish.

Para conseguir este resultado, usei 3 camadas do 115 e 2 do Corail. Como é óbvio, o 115 é um verniz de glitter, com uma base branco leitoso, e está carregadinho de glitters de diferentes cores e tamanhos. É muito fácil de aplicar e de espalhar os glitters, de forma uniforme, ao longo da unha. Precisa é de, pelo menos, 2 camadas de top coat, de maneira a ficar lisinho ao toque.
O Corail, é um verniz de acabamento cremoso, num tom de coral muito bonito, mas acho que é um pouco mais vivo do que parece nas minhas fotos. Tem uma fórmula um bocado estranha...a segunda camada tende a arrastar a primeira, tal como alguns holos, por isso precisam de ser muito cuidadosas ao aplicá-la. Descobri que camadas mais grossitas ajudam a evitar isto, com este verniz. 



P.S- These photos are from a month ago, and I was looking incredibly pale, compared to now! Welcome Summer, welcome sun! xD

P.S- Estas fotos já foram tiradas há um mês atrás, e eu estava incrivelmente pálida em comparação com agora! Seja bem vindo verão, seja bem vindo sol! xD 


No comments:

Post a Comment

Please leave a comment if you feel like it! I love reading your opinions and thoughts and I always reply to my comments when I post a new blog entry, so please check back.